Etiquetas

lunes, 13 de abril de 2020

Drawing Instructions (2ºD)

This project consists of you teaching us how to do something that interests you and that you do well, for example, dancing, jumping, doing eye makeup, cutting hair, reading, etc.)

To do this you have to draw (the assignment consists of drawing only--not writing) instructions on how to do the activity. If you need to write instructions make them look as part of the drawing.

Examples:





You can have a look at some ideas HERE. But you can't copy their drawings!


Use drawing paper or loose-leaf paper, whatever you have at home

The drawing can be in black and white or color. You choose! Remember that others need to understand your drawings.

If you’d like to explain something complex, concentrate in one phase of that process so that the drawing isn’t too cluttered.

Practice the drawings in your notebook until they come out the way you want them to.

Use symbols, arrows, emojis, or whatever visual element that can be used to communicate your idea.

If you have to write something (because it's the only way to explain something), make sure that the text is part of the drawing, I don't want the text to look as if you were writing an English assignment.

Email me with any questions or concerns you may have!!

◡◡◡◡◡◡◡◡◡◡◡◡◡

Dibuja unas instrucciones
El trabajo consiste en que nos enseñéis a hacer algo que se os de super bien, bailar, saltar, maquillar los ojos, cortar el pelo, leer...

Para ello tenéis que dibujar, ¡solo dibujar! ¡nada de escribir! (o si hay que escribir algo, que el texto forme parte de la imagen) unas instrucciones.

Ejemplos:




Podéis mirar ideas AQUÍ, ¡¡¡pero no vale copiarse!!! (podéis coger la idea y transformarla, eso sí)

⇒Papel de dibujo o folio, lo que tengáis por casa.
⇒Blanco y negro o color, ¡elegid! pero pensando en que se tiene que entender bien.
⇒Si queréis explicar algo complicado, centraos en una fase, que no se os llene mucho el dibujo
⇒Probad los dibujos en el cuaderno, hasta que os salgan bien
⇒Usad símbolos, flechas, emojis, cualquier elemento visual que os pueda servir para comunicar
⇒Si tenéis que escribir algo (porque no queda más remedio), que el texto parezca que forma parte del dibujo, no que parezca recién salido de unos apuntes

Y SI TENÉIS DUDAS ME ESCRIBÍS

2 comentarios: